16 Ağustos 2013 Cuma

Muhteşem Pudingli Kek Tarifi...

Çırptım çırptım karıştırdım! 
Kendimi onunla yarıştırdım...
Kimse kimseye benzemez
Kendimi kekle yatıştırdım... 
İnternetten alınan tariflerde genelde bir pürüz olur. Bütün püf noktasını yazmazlar bla bla bla ama ben yazdım... 
Malzemeler: 
3 yumurta 
2 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 yemek kaşığı kakao

Üzeri için:
2 paket kakaolu puding
4 su bardağı süt

Keki ıslatmak için:
1 su bardağı süt

Yapılışı:
Kek çırpma kabınızda yumurta ve şekeri karışım beyazlaşana kadar çırpın. Daha sonra süt ve sıvıyağı ilave ederek 1 dakika kadar daha çırpın. Ayrı bir yerde karıştırdığınız un, vanilya, kabartma tozu ve kakaoyu karışıma ilave ederek kek hamurunu hazırlayın. Orta boy bir tepsi ya da borcama dökerek önceden ısıttığınız 170 derecedeki fırında pişirin.
Keki fırından aldıktan 5 dakika kadar sonra 1 su bardağı süt ile ıslatın.
4 su bardağı süt ile pişirdiğiniz iki paket pudingi kekin üzerine yayarak soğumasını bekleyin ve soğuduktan sonra buz dolabına kaldırabilirsiniz. Üzerine dilerseniz hindistan cevizi dökerek servis edebilirsiniz.

DipNot: pudingler 750 gr. olsun bazı pudingler 500 gr. ve onların yoğunluğu az oluyor.   Olması gereken kıvamı ve tadı tutturamadım onlarla :) 
DipÖneri: Keki buz dolabında saklayınız. sıcak havalarda çabuk bozulabiliyor. 
Dipindipi: Kek hakikaten muhteşem yahu! hele yanında dondurmaylaa mis missss :)

Kekinizi yaparken bol bol dinleyin ve eğlenin :) haa bu arada içine sevginizi katmayın aman ha unutmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder